5.2.07

Βιβλιοπάζαρο

Δεν αντιλέγω, ωραία η καθιερωμένη βόλτα στην Κλαυθμώνος κάθε Φλεβάρη στο παζάρι βιβλίου, που όπως μας πληροφορεί το ιν τελεία τζιάρ μετράει ήδη 12 χρονάκια!! Δικαίως ομιλούν περί θεσμού.
Αλλά.
Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι τιμές ηταν υψηλότερες.Όμως, δεν ήταν κατά τι ακριβότερα τα βιβλία, αλλά αισθητά ακριβότερα. Η ποικιλία παραμένει σε γενικές γραμμές απαράλλαχτη με αυτή των περασμένων ετών.Κάτι η «θεσμοποίηση» του παζαριού, κάτι το τρέντι του υπερθεάματος, κάτι η κοσμοσυρροή (πω πω! πώς συγκρατήθηκα και δεν τους φόρεσα το καλάθι καπέλο!!) ξεθάρρεψαν και οι εκδοτικοί και είπαν να ανεβάσουν τις τιμές. Δε φτάνει δηλαδή που μεγάλο μέρος των βιβλίων που διαθέτουν είναι σαβούρα, κακοτυπωμένο, κιτρινισμένο και κακοποιημένο, πρέπει να βγάλουν κι από πάνω!Ήθελα να αγοράσω περισσότερα απ' όσα τελικά αγόρασα κι ειχα σκοπό να ξοδέψω κι άλλα χρήματα, αλλά ξε-νέ-ρω-σα απίστευτα με τις τιμές.
Αυτο δεν ειναι παζάρι αλλά αποθηκη βιβλίων με κακιστη θερμανση. Χίλιες φορές να αγοράσω απο το βιβλιοπωλείο την έκδοση που θα επιλέξω ανάμεσα σε δυο-τρεις κι ας μου κοστίσει περισσότερο.Για να μην αναφέρω την τεράστια ποικιλία βιβλίων μεταφυσικού περιεχομένου. Με εξίσου μεγάλη ανταπόκριση προς αγορά. Δηλαδή, ο Χριστός κι η μάνα του πια! Τι πρέζα ειναι κι αυτή; Με τρομάζουν οι άνθρωποι που βρίσκουν ενδιαφέροντα και mind intriguing τα πάντα γύρω από τα ούφο, το μυστήριο της χαμένης Ατλαντίδας, το 12θεο, μάγια-ξόρκια-σολωμονικές, αστρολογιες, τον Λιακόπουλο και δε συμμαζεύεται.
Με φοβίζει αυτή η τάση και το ευκολόπιστο της ανθρλωπινης φύσης, που καταπίνει αμάσητο ό,τι μεγαλόστομη και αμφίβολης αλήθειας μπούρδα της προταθεί. Τέσπα.

Κάντε μια βολτίτσα στο παζάρι, κατα προτιμηση καθημερινή για να γλιτώσετε τους Ούνους.

2.2.07

Platanus occidentalis

Δεν είναι τρομερό πόσα χρώματα αλλάζει με την αλλαγή των εποχών;
Πράσινο, πορτοκαλί, καφέ-μπεζ, κίτρινο, κόκκινο κι ενδιάμεσες αποχρώσεις.
Μεγαλοπρεπές δέντρο. Και γυμνό, μεγαλοπρεπές εξακολουθει να ειναι.

Κλεμμένη άσκηση (Α-Ω)

Αναθέματος

Βοηθούντος

Γεύομαι

Δοτικά

Εαρινές

Ζηλοτυπίες.

Ημέτερες

Θωπείες

Ικετεύουν

Κορμί

Λαθραίο

Μα

Νηπενθές.

Ξένες

Οιμωγές

Πλάθουν

Ρετρό

Στιγμιότυπα

Τρομώδους

Υπερμνησίας.

Φευ!

Χωρίς

Ψαύσεις

Ωχριώ



από εδώ

και



δηλαδή, καλό μήνα.

1.2.07

Ψιτ-άνθρωπος

Το κλασικο πρότυπο του ψιτ-ανθρώπου ειναι εκείνο το ειδος που αρχικά εντοπίζεται σε πολυκαταστήματα να δοκιμάζει δωρεάν αρώματα και νομίζει οτι ειναι και πονηρός. Προτάσσει αρχικά το εσωτερικό των καρπών του και αφήνει τα σταγονίδιατου αρώματος να ποτίσουν το δέρμα.Με υφος οινολόγου, πλησιάζει το οσφρητικό του μέσο και εισπνέει κουνώντας ταυτόχρονα τα ρουθούνια του.
Κατεβάζει τα χέρια ενώ παράλληλα ανεβάζει το βλέμμα δήθεν οτι αναλύει στο μυαλό του -εν μέσω βρυχηθμών τε και μυκηθμών- το άρωμα στα βασικά του συστατικά: λεβάντα, γενναία δόση απο σανταλόξυλο, διακριτική παρουσία της κανέλας, εξισορροπητικός ρόλος του γιασεμιου και λεμόνι ..(εδώ το σκέφτεται περισσότερο) .. όχι όχι!! μοσχολέμονο, σίγουρα μοσχολέμονο.
Ο εντυπωσιακός αυτός ειδήμων κάνει σαν τρελός για παντός ειδους δειγματάκια: απο αμπούλες αρωματος μέχρι τα δωρεαν μαντηλάκια του ΧόντΡος Σέντερ, απο σωληνάρια κρέμας των 2γρ. μέχρι δείγματα του νέου προϊόντος της Νεστλέ, Φάγε, Παπαγάλος Λουμίδη, Βλέπεις_Νίκας_Είναι_Καλό.Στη δευτερη κατηγορία ψιτ-ανθρώπου βρίσκουμε το γνωστό θαμώνα των ΣούπερΜάρκετΣ. Περιπτωσάρα.
Είναι τόσο θρασύς που θα ζητησει να δοκιμάσει κανα δυο είδη τυριού ή αλλαντικών προτού καταλήξει στο δίπτυχο πάριζα/κασέρι-του-τοστ.Ειναι ο ίδιος που θα περάσει τουλάχιστον δύο φορές από την κοπέλα που έχει αναλάβει (Σάββατο συνηθως) να ψήσει τα καινούρια μεζεδάκια της Τάδε Φαρμ και να τα προωθησει στους πελάτες του Σ/Μ.
Το πρώτο μεζεδάκι ειναι δοκιμαστικό-αναγνωριστικό. Το δεύτερο είανι εκείνο που θα δώσει την επιβεβαίωση οτι πρόκειται για "εξαιρετικά νόστιμο κεφτεδάκι-λουκανικάκι-τυροπιτάκι-παπαράκι και μπράβο στην εταιρεία που σκέφτηκε τη μαγική σταγόνα τυριου στο κέντρο!!".Δεν θα σταματησει εδώ, μη γελιέστε. Κουβαλάει πάντα κάποιον μαζί του -το παίδι του, για παράδειγμα- και ειναι βε-βαι-ο οτι θα το παροτρύνει να δοκιμάσει το νεο έδεσμα (χωρίς απαραίτητα να έχει χρησιμοποιήσει αυτην ταύτην τη λεξη και αγνοώντας τη ντροπή του παιδιου να περναει και να ξαναπερνάει απο το ιδιο σημειο, τσιμπολογώντας συνεχεια). Ως γνήσιος κουτοπόνηρος, δεν θα χάσει την ευκαιρία για τρίτο κέρασμα.
Αν πρόκειται δε για πραγματικά ξεδιάντροπο, θα τολμήσει και τέταρο μακροβούτι στο δρόμο προς το ταμείο, καθησυχάζοντας την ντροπή του (λέμε τώρα) με σκέψεις ύφους "Σάμπως θα με ξαναδούνε;", "Εμ για τους πελάτες δεν τα ψήνουνε!" ή "Ανάγκη τους έχω;"Επόμενος στη λίστα ειναι εκείνος που μαζεύει όλα τα εκπτωτικά κουπόνια που κυκλοφορούν στα καταστηματα. Ειναι ο άνθρωπος που έχει πάρει όλο το σετ βαλιτσώνε του Τσαμπιον Μαρινόπουλος μόνο με 879 κουπόνια και 148 ευρώ! Τηλεοράσεις, καφετιέρες του κώλου, ηλεκτρικο μαχαίρι ( που δεν είχε, κατάλαβες;), τοστιέρα με ρίγες, τοστιερα με δυο θεσεις, σετ μαχαιροπίρουνων Ροζενταλ κλπ κλπ.
Κλασικό πρεζόνι, στάνταρ. "Με κάθε λογαριασμό άνω των €40, παίρνετε δυο κουπόνια. Με τη συμπλήρωση 328 κουπονιώνΕ και πληρώνοντας το πόσό των €15, έχετε τη δυνατότητα (@#%$#?) να αποκτήσετε ενα πολυεργαλείο που σας λύνει τα χέρια στην κουζίνα: κόβει, τρίβει, ξεφλουδίζει, απολεπίζει, ξεκουκουτσίζει, πολτοποιεί, ρευστοποιεί". Αυτή ειναι έξυπνη αγορά, θα πει. Και δεν σκέφτεται ο ανόητος οτι για να φτάσει να έχει μαζέψει τα κουπόνια, έχει αγοράσει το πολυεργαλείο (που στην πραγματικότητα κοστίζει €70) κανα 2-2,5 φορές!! Πονηρός ο βλάχος...
Η άλλη αξιοπρόσεκτη κατηγορία, και με αυτην θα αποπερατώσω, ειναι οι μανιώδεις ( ή μήπως μανιακοί; ) συλλέκτες cd, dvd, βιβλίων, τσαντών, συνταγών μαγειρικής, χαρτών πόλεων που ειναι απίθανο να επισκεφτουν, άλμπουμ τέχνης άγνωστωνζωγράφων κλπ κλπ απο περιοδικά κι εφημερίδες. Εξισου τζάνκιΑ με τους άλλους. Σπανίως ανοίγουν τις κυριακάτικες εφημερίδες (στην καλύτερη, αρκά) κι εξισου σπάνια ακουν τα cd, βλέπουν τα dvd, διαβάζουν τα βιβλία, χρησιμοποιουν τις τσαντες, μαγειρεύουν με βάση τα εγχειρίδιά τους.Η συλλογή τους, όμως....!!αααα! Είναι πλήρης, η αλήθεια να λέγεται!! Όλο κι όλα!! Αν τυχει δε και βρίσκονται κάπου οπου δυσκολα θα προμηθευτουν το πολυπόθητο λάφυρο, θα αγγαρέψουν -καθότι αδίστακτοι- όποιον εύκαιρο να μπει στον κόπο και να τους αγοράσει:
Το Βήμα
Την Κυριακάτικη αυτες πάνε μαζί, συνήθως
Το Θέμα
Το Άρθρο ε, τι; να μην του ριξουν μια ματιά;
ήτοι, μια δωδεκαρα στο νερό! Κατάλαβες δηλαδή. Έχουν κάνει πλουσιους τους περιπτεράδες και ζαπλουσιότερους τους εκδότες και τον Ταρζάν.Φρίκη!!

30.1.07

>> 2 <<


Παρεμπιπτόντως, χτες ειδα και το -2-.
Είχα λυσσάξει να το δω από την προαναγγελία του, αλλά κάτι οι αφραγκίες μου, κάτι οι αφραγκίες μου, έφτασα να το δω χτες.Μετά από όλες τις αντικρουόμενες απόψεις που είχα ακούσει και διαβάσει, πήγα με σκοπό να μην χαριστώ της παράστασης. Είχα κατά νου να είμαι αντικειμενική, στο βαθμό που το υποκειμενικό γούστο δύναται να γίνει αντικειμενικό (Ντόινγκ!!). Εν πάση περιπτώσει, να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου.
Πέρα από την τεχνική αρτιότητα, τη χορογραφική δεινότητα, τον εξαιρετικό φωτισμό και την απίστευτη μουσική επένδυση, αυτό που με καιει να σχολιάσω ή και να καταλάβω είναι οι κριτικές περί υπερβολικά γκέη προσέγγισης στο αντρικό θεμα, που έχουν φτάσει τους τελευταίους 2+ μήνες στ’ αυτιά μου. Πραγματικά, όσο κι αν προσπάθησα να καταλάβω τι νοείται ως γκεη σφραγίδα, δεν το είδα.
Τι συμβαίνει; Μήπως γενικά επικρατεί σύγχυση μεταξύ των όρων σεξουαλικότητα και σεξουαλική προτίμηση; Αρχίζω και πιστεύω πως κάτι τέτοιο παίζει.Δηλαδή τι, για να καταλάβω...Η απουσία γυναικών στοιχειοθετει κάποιου ειδους ταυτότητα για την παράσταση; Σαφώς όχι. Το θέμα ειναι ο άνθρωπος, ο αρσενικός ίσως, αλλά ο άνθρωπος και οι ανάγκες για τέτοιους, για συντροφικότητα, για συμπόρευση, για συναίσθημα, μπας και σωθουμε απο το καθημερινό μας τέλμα.
Κατά τη δική μου οπτική, ναι, η παράσταση ήταν από την αρχή μέχρι το τέλος ένα σχόλιο στον άνδρα με τα άγχη της καθημερινότητας, τις κοινωνικές απαιτησεις, το στερεοτυπο που απο καταβολής κόσμου κουβαλάει στους ώμους του και προσπαθει να κρατησει ευαίσθητες ισορροπίες του έξω με το μέσα. Τον άνδρα σε όλες του τις εκφάνσεις, τον άνδρα τον κάφρο, τον άντρα που ζει με το πουλί του μόνο γιατι έτσι του έχει επιβληθεί απο τα παιδικάτα του, τον άντρα εργαζόμενο, τον άντρα οπαδό, τον άντρα που απορεί, ψάχνει, αναζητά, τον ανώριμο, τον έκπληκτο, τον άνδρα που ...
Είναι ωραίο να παίζει κάποιος με το μυαλό σου μέσω των εικόνων του, να σε κάνει συνένοχο και κοινωνό. Είναι καλή εμπειρία τέτοιες παραστάσεις αρκετα πολυσήμαντες σημειολογικά με πλείστες όσες αναφορές στο καφικό περιβάλλον, τα σουρεαλ ενσταντανε του Μπραζίλ κλπ.Η αποτύπωση της μοναξιάς ηταν η σκηνή (μια από τις καλύτερες, εξ άλλου) όπου 2 προσπαθουν απελπισμένα να αγγίξουν ο ένας τον άλλο, τρέχοντας ο ένας προς τον άλλο, ο ένας τείνει το τσιγάρο, ο άλλος τείνει τη φλόγα, φευγαλέα ανταμώνουν και αγγίζονται για να χωρίσουν ξανά και τρέχουν παλι προς αντίθετες κατευθύνσεις.
Tι να πρωτοσχολιάσεις από μια τέτοια παράσταση!!Τους συμβολισμούς, τα σκετς; Τι;;Τίποτε, εμπειρία είναι, βιωμα και αποκτά θεση στην ψυχη σου.

Σύνδρομο στέρησης


Ποτέ τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα είχαμε φανταστεί.
Νόμος.Δεν ξέρω αν εχει το όνομα κάποιου ηλίθιου αυτός ο νόμος-απόλυτητη κοινοτοπία, αλλά ας τον ονομάσουμε "Ο Νόμος μου".
Εν προκειμένω, που λες, εχεις αναγνωρισει τη δυσκολία του απο-χωρισμού και τον πόνο που επιφέρει. Έχεις -καιρό τώρα- ζυγισει τη σχέση, την κούραση, το βάλτωμα, την επανάληψη και την αδράνεια έναντι της αγάπης και της συνηθειας Χρό0οοονων -ωραίων χρόνων.
Η πραγματικότητα ξεπερνάει τη φαντασια πάντα, όσο ρεαλιστης κι αν εισαι.Ο πόνος ειναι ανειπωτος και η έλλειψη που αντικαθιστά άγαρμπα την καθημερινη επαφή, ζόρικη και δυσβάσταχτη.Το κορμί φιλοξενει τον πόνο και τη στεναχώρια και μέσα σου χαράσσεται ως τάση πρός έμετο, ταχυκαρδια, κρυάδες, ζαλάδες και μονιμως φισκα οι δακρυϊκοί πόροι. Το παραπανίσιο "αλφα" στο σ' αγαπάω που κραυγάζει, υποχωρεί στο συντομότερο "πενθώ" και έρχεται απο κοντά κι ένα "χι", λεκτικό ισοδυναμο τόσο του πόνου όσο και άλλων αισθημάτων, αχ.
Συναισθάνομαστε όμως.
Αλλά πώς το διαχειρίζεσαι; Πώς να πετάξεις μια μυρωδια απο πάνω σου που σε Συντροφεύει χρόνια πολλά; Πολλά. Πώς;'Η κανείς ή κι οι δυο μαζί. Δεν παλεύεται διαφορετικά, νομίζω. Δεν μπορώ να την παλέψω μεσα απο την απόλυτη απουσία σου, κι ας ηταν δική μου η πρωτοβουλία, κι ας συναινέσαμε.Με ανακουφιζει η παρουσία σου, η συντροφιά σου και η φωνή σου. Παίρνουν για λίγο τον πόνο, να, μεχρι να σε ζητησω ή να με ζητησεις ξανα.Σκατά,σε δυο συλλαβές συνοψίζεται πεντακάθαρα (καλό!) ολόκληρο "ειναι".
Εγώ μείον εσένα ίσον ...?

12.1.07

Η αβοήθητη μοναξιά του άντρα


«Ποτέ γυναίκα δεν κατάλαβε έναν άντρα»
Άμλετ
Η φίλη μου Ρ. έκλεισε τη συζήτηση για έναν κοινό μας φίλο ομοφυλόφιλο και τα αδιέξοδά του, με το γνωστό οξύ και θρασύ της χιούμορ: «Ευτυχώς που υπάρχουν και οι ομοφυλόφιλοι. Αν δεν υπήρχαν, εσείς οι άντρες θα περνούσατε έτσι από τη ζωή, χωρίς να σας έχει αγαπήσει κανένας».Έφερα στον νου μου πάμπολλες λατρευτικά αφοσιωμένες αγάπες γυναικών προς άντρες που θα διέψευδαν αμέσως τον, εξεζητημένο άλλωστε, ισχυρισμό της Ρ. και ταυτόχρονα, ωστόσο, σκέφτηκα τη διαφορετικότητα των γυναικείων και ανδρικών συναισθημάτων, ιδίως των ερωτικών.

Στην ιδανική ερωτική σχέση της η γυναίκα εξαντλεί όλα τα αιτήματα της δικαίωσής της, ως προσώπου προπαντός, αλλά και ως ύπαρξης ή, έστω, εξασφαλίζει τον ουσιωδέστερο όρο για να προχωρήσει απερίσπαστη προς ό,τι θεωρεί επιτυχία για τον δημιουργικό εαυτό της. Ενώ για τον άντρα, στην αντίστοιχη περίπτωση, περισσεύουν πολλά (και μάλλον τα σημαντικότερα γι’ αυτόν) τέτοια αιτήματα – που , θα’ λεγε κανείς, η ερωτική δικαίωση μοιάζει να τα κάνει ακόμη πιο επιτακτικά. Αυτό σημαίνει ότι η γυναίκα είναι ικανή, και ώριμη, για την ιδανικότητα της ερωτικής σχέσης, τοποθετώντας εκεί, με πολλή υγεία κι ακόμα περισσότερη υγιεινή, ολόκληρη τη φυσιολογία της ανθρώπινης κατάστασης – ο άντρας όμως όχι. Σημαίνει ακόμα, πέρα από την ολιγάρκεια της πρώτης και την απληστία του δεύτερου, ότι ο άντρας πάσχει από μια χρόνια, ανεκπλήρωτη φιλοδοξία ανόρθωσης, που ξεπερνάει κατά πολύ το σπουδαίο γεγονός της ανόρθωσης του ανθρώπινου όντος στα δύο του κάτω άκρα, όπου η γυναίκα πιστεύει, και πολύ σωστά, ότι μ’ αυτό τέλειωσε οριστικά κάθε ιστορία περαιτέρω ανόρθωσης.

Και προφανώς αυτή η φιλοδοξία πρέπει να υπαγορεύεται από μια λειτουργία, αμιγώς αρσενική, επικράτησης και θριάμβου, η οποία, τουλάχιστον στο επίπεδο των φυσικών προδιαγραφών του φύλου, λείπει από τη γυναίκα σαν περιττή. Ο θρίαμβός της εξάλλου στη σχέση της είναι με το παραπάνω αρκετός, μια και η γυναίκα πάντα θριαμβεύει στη σχέση της με τον άντραֹ ο μόνος τρόπος να θριαμβεύσει ο άντρας είναι να αρνηθεί να μπει σ’ αυτήν. Το γεγονός είναι ότι η γυναίκα είναι σκανδαλωδώς ευνοημένη από τη φύση. Βρίσκεται πιο κοντά της, την έχει πάντα με το μέρος της – η φύση συνεχίζεται μέσα της, χρησιμοποιεί το σώμα της για ν’ αναπαραχθεί.

Ας μην το ξεχνάμε: η γυναίκα έχει συγγένεια με το φως του φεγγαριού (που στον άντρα προκαλεί την επιληψία), με τις παλίρροιες των ωκεανών. Ο άντρας είναι αφύσικος, τεχνητός. Κατασκευασμένος μέσα σ’ ένα ανοίκειο γυναικείο ικρίωμα, το σώμα της μητέρας του, κατασκευασμένος ακόμα από εντολές κύρους και εξουσίας, «ανδρισμού» και αντοχής, τις οποίες, στη διάρκεια της σύντομης ζωής του, είναι καταναγκασμένος πειθήνια και καθημερινά να εκτελεί. Κι ας μην επικαλεστεί κανείς τις κοινότοπες ιστορικοκοινωνικές αιτιότητες – ασφαλώς ισχύουν, αλλά βασίζονται στους δεδομένους, βιολογικούς χαρακτήρες του φύλου. Αποκλεισμένος από το άλλο ανθρώπινο σώμα, μη έχοντας ποτέ καμιά ενσυνείδητη συγκοινωνία αίματος με το άλλο σώμα, όπως έχει η γυναίκα με το κύημά της – ούτε καν έξοδο αίματος, όπως εκείνη, παρά μονάχα όταν το σώμα του εκτεθεί στη βία, έχει ένα σώμα μοναχικό κι αδιαπέραστοֹ κλειστό, δηλαδή απειλημένο. Που δεν ανοίγει ποτέ, ούτε κατά την ερωτική του δράση, όποτε κλείνει ακόμη περισσότερο και το κάθε σώμα αποχωρεί, αποσύρεται στην πιο απόλυτη δική του σιωπή, που είναι η ηδονή.

Αντίθετα, το σώμα της γυναίκας, προτού κι αυτό απουσιάσει από την ερωτική ένωση, είναι ένα σώμα πάντα ανοιχτό – ο υπέροχος αυτός κάλυκας που είναι φτιαγμένος για να υποδέχεται και για να περιβάλλει.Κι αφού η γυναίκα τον άντρα μονάχα να τον αγαπάει μπορεί και τίποτε άλλο, θα κάνω εγώ, ένας άντρας, το εγκώμιο γι’ αυτό το αυτοδημιούργητο θαύμα που είναι ο άντρας.

Χαριστικά θα βάλω πρώτη στη σειρά τη συμβολή της γυναίκας, που σίγουρα βοηθάει να συντελεσθεί, κυρίως με το ανεκτίμητο (και κατ’ εξοχήν γυναικείο) χάρισμά της, που είναι ο αλάθητος ρεαλισμός της. Χωρίς αυτόν ο άντρας θα παράπαιε, ακόμα θα περιπλανιόταν, θα είχε χαθεί μέσα στις ομίχλες των επικών του φαντασιώσεων – ένα χάρισμα που η γυναίκα, αν το θελήσει, μπορεί να το μεταποιήσει σε θανάσιμο ανδροκτόνο εργαλείο – αν θελήσει να υπονομεύσει, χρησιμοποιώντας το, όλες τις ευσυγκίνητες μυθολογίες , που χάρη σ’ αυτές και αποκλειστικά μ’ αυτές ο άντρας επιβιώνει. Χειρώνακτας του πολιτισμού αλλά και εγκέφαλός του, έκτισε από την αρχή τον κόσμο με μέτρο τον άνθρωπο.

Κι αν αυτός ο κόσμος φαίνεται να είναι ανδροπρεπής, εκεί που χρειάζεται γίνεται θηλυκός, πολύ τελειότερα απ’ ό,τι θα τον έπλαθε η ίδια η γυναίκα: χάρη στον άντρα η τέχνη κατοικήθηκε από εξαίσιες (αν και ανύπαρκτες) γυναίκες και πήραν γυναικείο όνομα οι πιο αυστηρές εξουσίες της ζωής – ενώ κράτησε για τον εαυτό του τον δυστυχισμένο ρόλο του ηττημένου, δηλαδή αυτός επωμίστηκε με αυταπάρνηση τη μεταφυσική μοίρα της ήττας που βαραίνει το ανθρώπινο γένος. Δεν δέχθηκε χαρμόσυνους αγγέλους όπως η Θεοτόκος, δεν έπεσε σε ερωτική έκσταση όπως η Αγία Θηρεσίαֹ ταπεινά κι αγόγγυστα υπηρέτησε τη θητεία του στα τάγματα του Θεού. Δεν είχε μεγαλομανιακές ακουστικές ψευδαισθήσεις όπως η Ιωάννα της Λοραίνης – ανώνυμος αφανίσθηκε σε ατέλειωτους και άδικους πολέμους (και καμιά δεν έχει σημασία ότι ο ίδιος τους ξεκίνησε), εξοντώθηκε σε ισόβιες δουλειές. Ανιδιοτελής, αθώος αλλά ευφυής, εύπιστος με τη θέλησή του – εύθραυστος και χωρίς – σε αντίθεση με τη γυναίκα – να επιζεί του θρυμματισμού του, ασκημένος από ένστικτο να επινοεί τεχνάσματα του κυνηγιού για την τροφή της ομάδας, να αγρυπνάει για τους κινδύνους, από γεννήσεως ανυπεράσπιστος, γιατί η φύση τού πήρε πίσω όλα τα όπλα του, έμεινε πάντα πολεμιστής, άοπλος και με χίλιους τρόμους γενναίος.

Εκπνευμάτωσε τη φυσική του ρώμη και την έκανε δύναμη, κυρίως τόλμη, μυαλού και κραδασμό ιδεών. Αυτός είδε τα όνειρα όταν ήρθαν οι μεγάλες νύχτες – κι όλα αυτά από το τίποτα, χωρίς ουσιαστική βοήθεια από κανέναν. Έχοντάς τα όλα αντίξοα, και πιο πολύ αντίξοη τη γυναίκα που τον αγάπησε.Και λυπηθείτε τον, με την πιο ευγενική, την πιο τρυφερή λύπη, γι’ αυτή την απέραντη, την ως το τέλος αβοήθητη μοναξιά του. Δείτε τον, παραμερίζοντας τις αγορίστικες κομπορρημοσύνες του, τα απελπισμένα χάδια της μάνας του – παραμερίστε τα όλα: τα αφηρημένα αγγίγματα της γυναίκας του, τα αρπαχτικά και φιλημένα χεράκια των παιδιών του και δείτε τον σε όλη του την ανέχεια. Και μη του μιλάτε, αφήστε τον να σωπαίνει όταν σωπαίνει. Και αν αρχίσει να κλαίει ξαφνικά, ποτέ μην το ρωτήσετε γιατί.

Ένα εξαιρετικο κείμενο του Γιώργου Χειμωνά που δημοσιεύτηε στα ΝΕΑ στις 3/3/2001( http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=16983&amp;amp;amp;m=R06&aa=1 )

9.1.07

Η αγάπη η δική μου aka TiLLDeathDoUsParty

Λέει, λοιπόν, σε ένα σημειο η κυρία Λεμπλάν –που μέχρις εσχάτως έπασχε από ακατάσχετο λόξυγγα και άρχισε να τον παλεύει με κάψουλες- το εξής:
«…έχω καταλάβει ότι το πιο σημαντικό δεν ηταν οι καψουλες. Εκείνο που με ηρεμούσε ηταν το ότι σκεφτόμουν να τις πάρω. Αυτό που μου έκανε καλό δεν ήταν το περιεχόμενό τους, αλλά ό,τι αυτες αντιπροσώπευαν.»
Με άλλα λόγια, δηλαδή, δεν είναι πάντα βέβαιο ότι αυτό που κάνουμε, οι άνθρωποι με τους οποίους επιλέγουμε να πορευτούμε, είναι πάντα καταπραϋντικά, αλλά η ιδέα ότι μας έχουν βοηθησει στο παρελθόν και πάντα βρισκονται εκει, είναι ευεργετική. Πολλοί είμαστε εκείνοι που έχουμε στη ζωή μας ανθρώπους χρόοονια πολλά, που τους έχουμε αγαπήσει και τους έχουμε ρουφήξει, τους έχουμε ερωτευθεί, τους βαριόμαστε ανα διαστήματα, με τους οποίους έχουμε δεθεί και έχουμε δημιουργήσει κοινό τόπο, κοινές μνήμες. Αναπόφευκτα τους συνηθίζεις.
Τι μας κρατάει ακόμη μαζί τους; Η συνήθεια ή η αγάπη;Κάθε ένας είναι διαφορετική περίπτωση και για κάθε έναν είναι αλλιώτικη η απάντηση.Υπάρχουν εκείνοι με τους οποίους απλά φυτοζωούμε, έχουμε κλειδώσει όποια πόρτα ή παράθυρο κι έχουμε καταπιεί το κλειδί.Υπάρχουν εκείνοι που έχουν γίνει ένα πάνω σου, τους μυρίζεις στα ρούχα σου και στα μαλλιά σου. Είναι σαν να έχουν γίνει συμπλήρωμα ή προέκταση του εαυτού μας – και δεν θέλω να πω «το άλλο μας μισό» «η αδερφή ψυχή μας»κι άλλες ανόητες, μεταφυσικές μπούρδες- αλλά που λογαριάζουμε πράγματα μαζί τους, τους συμπεριλαμβάνουμε στα σχέδιά μας (βραχύ-, μακροχρόνια) και στη σκέψη ότι παύουν να υπάρχουν κοντά μας, μουδιάζει το στομάχι μας, κάποιο μέλος υπολειτουργεί ή κάποιο ζεύγος ζωτικών οργάνων μας μένει μισό.Ναι, υπάρχουν κι αυτοι που τους εκτιμάμε και θαυμάζουμε αλλά περισσότερο αγαπάμε, και δεν το βάζουμε κατω, παρά τις τριβές, παρά την πολυκαιροσύνη, παρά τα σκαμπανεβάσματα.
Ακόμη κι όταν το κάνουμε όμως, ακόμη κι όταν φτάσουμε να τα παρατήσουμε, μην αντέχοντας άλλο, εξακολουθώντας να τους αγαπάμε –αυτό δε σβήνει καθ’ υπόδειξιν-Θα επιβιώσουμε. Η δηλώση «δεν μπορώ να ζησω μακριά του/της», όση ένταση και συναισθηματική αλήθεια να κρυβει, δεν παύει να είναι μια μεγαλοστομία, μια υπερβολή. Διαφορετικά, σε κάθε μη συναινετικό τέλος σχέσης, θα έπρεπε να μειώνεται ο πληθυσμός κατά ένα άτομο.Όλοι επιβιώνουμε κι όλοι επανερχόμαστε, φτιάχνουμε τις ζωές μας, ερωτευόμαστε πάλι. Δεν αντιστοιχεί ένας άντρας σε μια γυναικα, εφ’ όρου.
Αλλά, ναι, η μόνη αδιαμφισβήτητη παραδοχή είναι ότι κάθε τέλος είναι επώδυνο, τουλάχιστον για τον έναν από τους δύο.

23.12.06

Ζ ή λ ι ε Σ

Πόσο μου τη δίνουν αυτοί οι υπεράνω που ισχυρίζονται ότι «η ζηλια δεν είναι ευγενές αισθημα», «εγώ δεν είμαι απ’ αυτούς» και όλα αυτά τα μεγαλόσχημα. Περισσότερο από το να τ’ ακούω, μου τη δίνει που δεν τα αισθάνομαι, κατάλαβες τώρα σκάλωμα και παραδοξότητα;Η ζήλια έρχεται σαν τσουνάμι, εκει που επικρατεί νηνεμία, κάνει ένα πλαααααφ και σου γαμαει την ψυχολογία, έστω κι αν είναι αβάσιμη, έστω κι αν βγαινει από το άρρωστο μυαλουδάκι σου (αντικατασταση κτητικης αντωνυμίας κατά το δοκούν).
Το αποτέλεσμα μελετάμε τώρα και τι συντελείταιΔεν είναι δυσκολο να καταλάβεις ότι περι ζηλιας πρόκειται κι όχι θυμού ή οργής, πολύ απλά γιατί αυτοαναιρείσαι τελώντας υπο το καθεστώς της:(και για να μη γενικολογώ, ας το γυρισω στο α’ ενικου, χρόνος Ενεστώτας, πολύ Ενεστώτας)θυμώνωφουντώνωκαινε τα μάτια μουμου ‘ρχεται να βάλω τις φωνές και τελικά –σωπαίνω, δηλητηριάζοντας κάθε ιντσα των έσω μουθελω να σηκώσω το γαμοτηλέφωνο και να σε μπινελικώσω και να σε πονέσω και φοβάμαι να πονέσεις, αη σιχτίρθέλω να σου σπάσω το κεφάλι που γράφεις γλυκειες κουβέντες στη φιλη σουνα ξεριζώσω κάθε κοινό σας τόπο, γαμώ την πουτάνα μου μέσα γαμώ
Ναι ρε, αισθάνομαι πρωτόγονη και καλά κάνω, λογαριασμό δε θα δώσω σε κανέναν.Εξάλλου, σιγά μην στο προβάλλω, θα το καταπιώ και για άλλη μια φορά θα σου αφησω μόνο την ουρά.

22.11.06

Βαρύς Αναστεναγμός

Αισθάνομαι σαν τροχός κολλημένος στη λάσπη.
Δεν πάω ούτε πίσω ούτε μπροστά, όσο κι αν μαρσάρω.
Να διαβάσω, βαριέμαι
Να βγω, βαριεμαι.
Να συναναστραφώ οικειους και φιλους απο τα παλιά ή τα καινούρια, βαριέμαι.
Να μεινω μέσα, βαριέμαι.
Με παρέα, πληττω.
Μόνη, πληττότερο.
Μούδιασμα.Να γράψω 5 λέξεις μπας και ξεκολλήσει το μυαλό μου, αδυνατώ.
Να τελειώσω καταστάσεις μια και καλή, δειλιάζω.
Σκέφτομαι τον Χ που -στο μυαλό μου- έχει εμμονή με την Ψ κι αγριεύω.
Σκέφτομαι τον Χ' που έχει επιμονή με την Ψ' κι ασφυκτιώ.
Θέλω να με πλακώσω στα χαστούκια.
Θέλω κάτι να με ξυπνήσει, να με κάνει να αισθανθώ Ζωντάνια, ViVid.
Θέλω ξεκούραση, θέλω να μη θυμάμαι, θέλω να μη σκέφτομαι, θέλω άλλο εαυτό.
Τελευταία δε με συμπαθώ αρκετά.Δικαίως.